Sunday 29 April 2012

ishh , pergaulan bebas SANGAT tuuu !


Assalamualaikum ,, traalalalala :) heee hai , hari ini aku nak cerita pasal pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan .. kenapa nak cakap pasal topik ni ? haa , sebab , sebab kan aku dah makin sakit mata nak tengok pergaulan bebas yang makin menjadi jadi kat sekolah aku tuu , hmm :'( lokasi utama KANTIN !

okayy , cerita  dia mcm ni , hari tu cikgu buat pengumuman yang pengasingan tempat duduk lelaki dan perempuan berkuatkuasa selama 24 jam SEBAB cikgu mendapati ade perlakuan tak senonoh yang berlaku .. Jadi , lepas dari pengumuman tu , semua org tension sbb cikgu tak habis2 sound orang yg duduk laki perempuan satu meja .. hmm , mmg lah kadang2 bengang jugak .. pelajar2 pun sampai ade yg marah kat cikgu sbb tindakan cikgu .. tapi , bila aku fikir balik , wajar jugak apa yg cikgu buat .. kenapa pelajar nak marah cikgu , padahal yang buat berkelakuan tak senonoh tu pelajar sendiri .. cikgu cuma mengambil langkah nak elakkan maksiat ..

Memanglah bagi kita yang berkelakuan senonoh ni rasa benda ni tak adil .. tapi adil ke kalau kita just marah dekat cikgu ? kenapa kita x sound budak2 yg buat perangai x senonoh tu ? hmm , aku tak nak amik kesah pun pasal hal ni ... tapi bilaa aku sendiri nampak kelakuan tak senonoh tu jadi depan mata aku , aku rasaa macamm errrhhh ! tak sanggup nak ade kat sekolah tu dahh :/ rasa macam tanggung dosa yang banyak :'(

Sabda Rasullullah SAW : Sesungguhnya kepala seseorang di antara kamu ditusuk dengan jarum besi lebih baik daripada menyentuh tangan perempuan yang tidak halal baginya.


 
 Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Sesungguhnya apabila manusia melihat manusia lain melakukan kezaliman lalu dia tidak melarangnya, (maka dikhuatiri Allah akan menimpakan azab-Nya secara umum tanpa ada yang terselamat sama ada yang melakukan kezaliman atau yang melihatnya tanpa mencegahnya."


okay , aku ni bukanlah sempurna sangat nak nasihatkan orang , aku cuma sampaikan apa yang aku tahuu .. aku pun sama sama nak muhasabah diri aku .. tak salah kan kita saling mengingati .. korang semua kawan kawan aku jugak , kita satu sekolah , tak salah nak tegur kan :) JOM SOUND BUDAK YANG BERKELAKUAN TAK SENONOH !  tapi kalau ade yang marah , aku minta maaf .. aku manusia biasa jugak .. wasalam .. 

p/s:nak kongsi satu benda , aku ingat lagi Pn Zulaini pernah nasihatkan kiteorang . dia kata "kalau kita pegang orang yg bukan muhrim kita , maknanya kita pegang kulit khinzir .. kalau kita bertepuk tampar dengan bukan muhrim kita , maknanya kita bertepuk tampar dengan khinzir , kalau kita pegang tangan bukan muhrim kita , aknanya kita pegang tangan khinzir" hmm kenapa ibarat dengan khinzir ? sebab KHINZIR itu HARAM ! *renung renungkan 

2 comments:

  1. aq suka post ni! ^^ tapi warna tulisan tu kurg jelas...

    ReplyDelete
  2. hahah thank you !! tulisan ? hihihih

    ReplyDelete