Saturday 14 July 2012

bulan tujuh :D

Assalamualaikum and haii :) aku terlalu sibuk dengan hal sekolah yang sangat banyak sehingga aku penat yang teramat dan malasss untuk meng-update- blog :)) yeahh , hari ini baru aku rasa MACAM rajin lah jugak xD fuhhh fuhhhh ! bersawang dah blog aku ni .. aku nak cerita dari 1st of Julai lah , walaupun macam dah basi , tapi suka hati aku lah kan :)

okayy , Julai dimulakan dengan Hari Sukan sekolah yang berlangsung di Stadium UPM .. kawad BSMM tidak dijodohkan dengan gelaran juara , naib juara mahupun tempat ketiga :') tahun depan cuba lagi yee :) oh ye , terima kasih sangat sangat kepada senior2 yang tak jemu jemu mengajar team kawad :) walau ape pun , aku sayang BSMM sangat <3

 cehhh , pagi2 muka putih je semua xD

tengok tu , dah mula burn ! terbakar ! terbakar ! panggil bomba pun , bomba x leh wat pape --' hihi

haishh , sedih lak aku tgk gambar ni , tahun depan dah x de dah aku nak macam ni T.T

                                         aku memang suka menyelit dalam gambar org xD

ini budak gila .. suka membahan dan menggelakkan org xD 

baiklah , selepas hari sukan pada hari ahad , kiteorg dicutikan pada hari Isnin .. 'YEYYY' !! hmm , tapi aku x boleh bersorak kegembiraan mcm tu sebab aku kene jadi first aider utk jungle trekking kadet Polis .. berbelah bahagi jugak hati aku ni , sbb aku tersangat lah malas nak ikut mereka --' 

walaupun dalam keadaan paksarela , aku tetap tersenyum :') dekat sana memang aku diuji mental , fizikal , jiwa , dan emosi :') aku bersyukur sangat aku FEELINGLESS ! 

ini lah kami first aider .. hanya kami yang tahu kami sukarela atau paksarela xD walau apa pun , minat aku yang sukaaaaa sangat jungle trekking tetap best xD ape aku ckp ni --' haaa ! aku kene gigit ngn pacat .. ! okay batak . hehe first time woo , 3 ekor pacat tauuu ! hebat .

Baiklah , aktiviti sekolah yang seterusnya ialah Senamrobik 1 murid 1 sukan 1 Malaysia amenda tah , lebih kurang mcm tu lah bunyi dia heheh oh yeahh , aku memang suka dan bersemangat bersenamrobik ! hihi walaupun budak2 junior usha slek je kat aku  , tapi ade aku kesah ? aku yang sepatutnya usha slek kat korang sbb bersembang tak ingat dunia , orang lain sibuk senamrobik , kau bukak kedai kopi pulak ! :PP

hahaha , ye ! kiteorang memang kecoh , aku pun tak paham ape masalah kiteorang dalam gmb ni xD

kami lah pe-senamrobik 1 murid 1 sukan 1 malaysia ! haha tu nampak tu ? ade india , cina , melayu ,kadazandusun , iban , org asli , dan penan xD hahaha

hahahah sofia ... sofia .... *geleng kepala*

hahahah gambar ni gila xD nak cakap ape ? aku pun 2 kali 5 sama ngn Sofia xD

okayy , lepas tu , hari yang ditunggu tunggu , Hari Niaga Ria SMKSS ! hihhih tahun ni punya lebih meriah sebab orang luar dibenarkan datang sekali , dan aku tak tahu apasal semua kelas beria ria sangat buat promosii , iklan dan sebagainya .. termasuklah aku dan kelas aku xD tak cukup dengan sekolah , dekat facebook pun nak promosi xD hewhewhew xD gerai aku jual aiskrim goreng , waffle , lemonade ..

Alhamdulillah , lemonade lariss , aiskrim goreng lakuuuu , waffle pun sama x) dan bermacam macam jenis makanan yang aku mkn :D tak cukup dengan kupon 10 hengget , aku beli lagi kupon 10 hengget , maknanya 20 hengget lah niiii xD uishh , gemuk sungguh kamu ni ! siapa-siapa yang tersempak dengan aku harini , mesti akan nmpk aku makan .. hahaa aku ade misi utk menambahkan berat badan menjadi berat badan ideal :) insyaAllah !

ini anis buat , comel en :)

ini Irenee buat .. ohhsemm sangat ! dia mmg pandai melukis ! 

yeahh ! makan makan makan ! aku tga makan aiskrim goreng ni :D duduk tepi gerai , sesiapa yang lalu depan mata kiteorg , syahirah jerit panggil2 buat promosi --' hahah aktif gilaa dia menjerit xD aku just senyum2 je , maluu xD hahahah aku lebih fokus kepada makanan aku :DD

tamat dah aktiviti kokurikulum :) lepas ni cuma sibuk dengan teknik menjawab soalan SPM , kelas tambahan dan sebagainya :) ya Allah , berilah aku kekuatan dan kerajinan  ... ! aku nak berjaya bersama sahabat- sahabatku yang lain :)) aamiinnnn

ohh ye , tahniah dekat kakak aku , Siti Khadijah sebab dapat masuk UPM , serdang ... walaupun x dapat course yang kakak minat , tapi takpe , semua ni ade hikmah .. percayalah Allah sentiasa tentukan yang terbaik buat diri hambaNya .. mana ade Tuhan yang nak menghancurkan hambaNya kann .. be strong kakak ! :") adik sentiasa ade utk kakak , insyaAllah *cehhhhh* hahahaha assalamualaikum :)



No comments:

Post a Comment