Saturday 25 February 2012

pergilah , Dengki !

Assalamualaikum pembuka bicara di malam hari yang dingin lagi indah ini , MasyaAllah ! :) heheh haiiii , akhirnya dating jugak aku dengan hari Sabtu <3 ohh Sabtu ! rindu Sabtuuuuu , bulan ni tak habis2 aktiviti hari Sabtu :') hihi now aku baru siap delete friends kat fb yg aku x kenal --' rimas aaa hehe maaf ye :) okayy

Sepanjang bulan yg sibuk ni , macam macam yang aku tempuh , hahah mcam berat je ujian aku xD , act tak pun , tapi ujian tu still ade .. macam2 jenis orang aku jumpa , aku x sangka , wujud lagi manusia mcam ni atas muka bumi ni .. perasaan hasad dengki , iri hari , tak puas hati , bengang , hati rase nak maki2 org , ape lagi ? kalau nak sebut semua jenis sifat tak elok ni , sampai mati pun tak habis !

Okay lah , mostly ape yg aku nak cerita ni semua nya pasal tak puas hati .. ye , aku akui , aku pun rase tak puas hati beberapa hari yang lalu dengan sahabat aku , tapi , aku ni jenis yang "ahhh MALASSS NYE  nak cari gaduh , MALASS NYEE nak tarik tarik muka , masam masam muka , kerut kerut kening .. hahaha " *sifat malas ni KADANG KADANG ade faedah gak ek xD at last , aku akan mintak maaf  walaupun aku x salah .. turunkan skit sifat ego tu :)

Yes , wa malas , lu langsi ? langsi lah sorang2 ! byk lagi keje wa nak buat :P haha banyak hal jadi gara gara tak puas hati .. Pada pendapat aku , tak perlu lah rase2 macam ni .. memang kita x boleh nak elak rase mcm ni .. syaitan ni sentiasa sekeliling kitaa .. susah ! susah sangat ! tapi mesti ade jalan nak atasinya :) don't worry,  Allah ade :)

Masa kita tak puas hati , mcm2 yg merasuk fikiran kita , sampai terfikir cara utk menjatuhkan musuh kita ,MENJATUHKAN ORANG TU HUKUMNYA HARAM ..  kadang2 kalau dah bengang sangat mst kite rase mcm "eee nnt kau , aku bunuh kau !!" hahaha rase mcm ni jugak , boleh mendorong kite utk buat perkara yg tak waras .. kan kan kan ??? jangn tipu aah kalau x de !

Kalau korang semua rase marah , ambil lah wuduk , sesungguhnya air itu pemadam api kemarahan kita :) kalau marah , duduk lah sbb bila kita duduk , rase marah pun boleh slow down ... :) kalau marah , bace lah al;quran / istighfar / ingat Allah bagi yang Islam ... itu lah yg PALING MUJARAB... kalau marah , minum lah air , air mmg pemadam api !

okay , minggu ni dekat sekolah , byk jugak masalah , kawan aku 2 org menangis dekat aku , sedihh sedih , yes aku sedih tgk kawan kawan aku sedih :'( aku menangis lepas dorang nangis dekat aku .. aku nangis .. kat mana ? bila ? rahsia lah ! cubit paha kanan , paha kiri pun terasa sakit , yeah , itu aku .. wahai kawan kawan , kalau ade masalah , share lah dengn aku .. aku x suke tgk korang sedih sorang2 :'( kalau tak , ape guna aku jadi kawan kau ?



p/s : kepada semua sahabat2 yang ade sahabat , bantu lah sahabat anda .. DOA SEORANG SAHABAT insyaAllah mudah dimakbulkan .. DOAKAN SESEORANG TANPA PENGETAHUANNYA antara doa yg akan dimakbulkan :)

No comments:

Post a Comment