Sunday 25 March 2012

Kem Janda Baik


Assalamualaikum , hai , lamaaa kot x update .. yeke ? entah , lantak lahhh , aku busy .. bila nak free pun aku x tahu ... aku baru balik dari camping PRS kat Janda Baik .. 2 hari 1 malam , tapi aku rasaa lamaaa sangat , seronok sangat bila setiap kenangan manis yang kita lalui tu tak berakhir , indahnya dunia :D tapi , kenangan manis itu selalu datang dan pergi :'( okay , kenapa aku pergi camping (pembimbing rakan sebaya) PRS sedangkan aku bukan PRS .. aku x layak pegang title tu sbb aku x dpt bimbing kawan2 aku :'( sorry .. hesyyhh , melalut je aku ni dari td , aku pergi kem PRS seorang diri tanpa kawan rapat aku sbb aku nak TENANGKAN FIKIRAN . hmm aku x tahu ape masalah aku sekarang .. sibuk sgt fikirkan masalah org lain smpai effect diri aku sendiri ..


okay , first of all , pagi2 hari jumaat tunggu bas yang lewat 1 jam --' okay sabar ! huhh , mengantuk wehh aku tggu kau , bas ! dalam bas , aku memilih untuk duduk sorang2 .. best , aku melunjurkan kaki aku yg panjang ni xD hahah , aku niat bila masuk bas mmg nak tidur , so , time nak tidur , uncle bas ni pasang radio yg mainkan lagu jiwangg --' bangang ! aku x leh tidur sbb syok menghayati setiap kata lagu dia lol lol lol lol !!!!!! then , lagi x boleh tidur bilaaaaaa tetiba ade lagu Yuna yg baru tu .. huhhhh what the meow meow lahh kan ! terus ingat kat masalah :P okay 2 jam lepas tu sampai tempat yang bernama Janda Baik xD hihih aku asek fikir tempat tu dipenuhi dengan janda yang baik2 xD kampung tu sangat amann , sunyi , tak huru hara , Subhanaallah , ciptaan Tuhan sangat cantik :')


Aktiviti dekat sana seronok :) aku merentasi arus sungai yang deras , yeah pengalaman baru ... aku pegang cacing , yeah yuckkss pengalaman baru .. aku makan telur masin mentah , yeah pengalaman baru , baru aku tahu masinyaaaa xD and makan bawang mentah , aku still x leh telan benda alah tu , aku muntah muntah ;D and , sesuatu yang sangat menyeronokkan bila aku dapat tolong orang yg dalam kesusahan , tak sia sia aku jadi ahli bulan sabit merah :")kejang , cramp , trauma semua ada .. tenang sangat bila dapat tenangkan hati orang lain even aku x kenal siapa yg aku tolong :)


okayy , night walk :) 'aku suka' hahaha siapa yg suka ? meh habaq mai kat cek >.< jalan sorang2 dekat tempat yang sangaaaat gelap .. abang fasi tu kata jalan terus je , aku pun terus je lahh , kalau masuk longkang pun , masuk longkang lahh , hahah time jalan tu mmg tawakkal je lah xD memang time ni lah , baru semua org nak ingat Allah .. time lain ? insyaAllah ingat jugak :) tapi , time giliran aku yg kne jalan sorang2 , aku jalan laju laju laju laju sampai leh jalan dengan org depan aku .. lelaki cina .. hoho , sampai kat satu jalan yg lagi gelap , org lelaki cina belakang aku lak sampai kat kiteorg dua xD so , dalam gelap tu aku jalan dengan 2 org lelaki cina .. huhhh jalan dengan hero lahh konon ! sekali , sorang drpd dorang leh ckp kat aku " awak boleh jalan dlu ? saya rabun malam , x nmpk jalan" ohhh hoiiii ! gentle nyaaa lah aku yg guide dorang jalan dalam gelap , dorang yg jalan belakang aku --'


and , pagi td , bangun2 tak mandi :) hehe terus gi senamrobik , ohh yehhh , iloveit :D time ni lah aku over secara sihat :) lepas tu sarapan dan daki bukit or gunung yg puncaknya terdapat air terjunn ... wiii huuuu :D hahaha sampai je kat puncak terus terjun dalam air xD perang simbah air bermula ! hahah tp aku lah jugak antara org pertama yg naik ke darat dlu , wehhh tak tahan lahh sejukkk , pucattt tangan aku darah x jalan .. hahah aku duduk atas batu sorang2 rendam kaki , tgk dorang mandi manda , main simbah air , tetiba emosi , boleh lak aku terharu nak nangis bila tgk saat2 yang indahh , tgk pokok2 yg berjuang utk hidup , air terjun yang terus menerus mengalir deras .. teringat masalah dekat sekolah yang aku sendiri cari :") hmmm .. aku mesti kuat ! aishah boleh aishah boleh :)


hahaha ape ape je lah aishah oiii ... jangan lari dari masalah .. just face it .. tapiii , macam mana ? tapi kalau aku lari dan terus berlari ? sampai bila ? tapi , aku x de cara utk selesaikan masalah .. tapiii , macam mana ?? hmm jangan nak bertapi-tapi ! tido je lahh jalan penyelesaian aku , tapi bangun tido , bnd pertama yg aku fikir ialah masalah aku :/ ishhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! APA MASALAH KAU NI ! tuan punya badan x hirau kan masalah dia langsung , yang kau baik sangat nak selesaikan masalah org kenapa ? kan dah effect diri sendiri !otak negative aku kata " just two words for you aishah , PADAN MUKA !" hihhhihih okayy , otak positive pulak kata "ALLAH ALWAYS BE WITH YOU"
kbye assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment