Sunday 13 May 2012

MIMPI

Assalamualaikum , sahabat :) hari ini aku nak bercerita pasal mimpi .. mimpi tu apa ? pada pendapat aku , ade sestengah orang mentafsirkan mimpi sebagai mainan tidur , setengah orang lagi mentafsirkan , mimpi tu petunjuk yang Allah nak bg dekat kita .. tapi aku sendiri tak tahu .. hehe

Tapi ,  pastikan kita mengikut sunnah sebagaimana yang diajar nabi seperti membaca ayat Kursi.
Hadis al-Bukhari yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a, Baginda bersabda yang
bermaksud: Apabila engkau baring di tempat tidurmu, maka
bacalah ayat Kursi.

Maka sesungguhnya akan sentiasa bersamamu penjaga daripada Allah dan syaitan tidak menghampirimu sehingga subuh.

“Nabi juga mengajar supaya merapatkan kedua belah tangan, kemudian meniup keduanya dengan membaca surah al-Ikhlas, al-Falaq dan an-Nas kemudiannya menyapu seluruh tubuhnya dengan kedua belah tangan dimulakan dari kepala,muka kemudian seluruh badan yang tercapai tangan sebanyak tiga kali,” katanya.

kenapa aku ckp pasal ni ? tak de pape pun , haritu aku mimpi buruk sampai aku tersedar dari tidur , aku takut sangat nak bukak mata .. kuatkan diri , bukak mata jugak , pi bilik mak ayah aku , kakak aku .. aku tgk dorang , then aku terus solat subuh ..

hahaha , mimpi ni buat aku fobia skit nak tidur :')

No comments:

Post a Comment